Imorgon har vi bott här i tre veckor och saker börjar falla på plats. Radhuset är sålt och glömt (nästan) och vi har både rullgardiner och handukshängare på plats. Igår blev vi av med sladdar som legat över hela huset och försörjt oss med TV och idag slängde jag ut trasmattorna som har skyddat golvet. Folk frågar om vi trivs och jag vet inte. Vi är inte obekväma. Vi sover gott och har det vi behöver. Det känns nog bra men jag har inte haft tid att känna efter. Så nu är det skönt med påskledigt, även om det såklart inte är ledigt, ledigt. Vi ska försöka få in gammelbilen i garaget innan helgen är slut. Dessutom får familjen en ny tonåring på måndag och det ska ju firas såklart.
 
Vi hade några punkter på slutbesiktningen som ska åtgärdas. Garaget, men det är omgjutet och nästan färdigt, sen var det lite i badrummet som var fult och lite i innertaket och lite småsaker. I nästa vecka blir det åtgärdat. Sen hade vi en man här från ett företag som säljer isolering. Han visade hur vi skulle göra och sen kommer de och sprutar isolering så nu är det bara att börja med övervåningen.
 
 
Vi har ju tappat bort Sigges cykel i flytten. Nu har vi hittat den. Hos svärfar. Så idag tog vi bort stödhjulen och tänkte ta oss tid att lära ungen att cykla. Överambitiöst. Han klättrade upp innan jag ens hann ut, cyklade iväg och ropade: "Så här?". Så nu behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag struntade i balanscykel och lät honom ha stödhjul. Däremot behöver han en storlek större...
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej