Helgen har spenderats i trädgården. Det blir ohanterligt att göra hela trädgården på en gång så vi har delat upp den. Framför huset är klart, nu kämpar vi på baksidan och bortre kortsidan. Vi har monterat cykelställ längs gaveln och fått upp stegen på väggen. På baksidan har vi flyttat bort bråte, krattat, plockat sten, harvat, plockat sten, krattat in matjord och sått gräs. 




Sen har jag sett över mina odlingar. I våras köpte jag en klematis på Lidl men kunde inte bestämma var den skulle planteras så den hamnade i en hink. Och där verkar den trivas.


Sen måste jag visa sommarens mest försmådda växt, min tomatplanta som inköptes på loppis. Inte ser den mycket ut för världen men den bär frukt ändå.


Och så tog vi tag i högen kring avloppsbrunnen som så tjusigt sticker upp i vår leråker. Jag köpte en blodfläder och knyckte en syren så nu hoppas vi att superjorden gör jobbet. 



Efter ett långt bad känner jag mig som folk igen. Nya tag nästa helg... Nej jag har inte hittat en gammal vikingaskalle i trädgården, det är en kruka i handen!



Kommentera

Publiceras ej